مدیریت پزشکی

یک وبلاگ با نشرمطالب پزشکی و مدیریت پزشکی

مدیریت پزشکی

یک وبلاگ با نشرمطالب پزشکی و مدیریت پزشکی

من روزانه دو بار مسواک می زنم ، چرا هنوز پوسیدگی دارم؟

https://home.bt.com/images/world-oral-health-day-5-things-dentists-really-wish-you-knew-about-brushing-your-teeth-136425928164402601-180320081027.jpg

من روزانه دو بار مسواک می زنم ، چرا هنوز پوسیدگی دارم؟

بسیاری از افراد در تلاشند تا عادت های بهتری را تشکیل دهند که شامل تغذیه سالم ، ورزش بیشتر ، خود انعکاس و سایر موارد هنگام اقامت در خانه در طی بیماری همه گیر COVID-19 باشد. هنوز هم بیماران زیادی داریم که می آیند و می پرسند ...

 

 

در حالی که پاسخ این سوال برای همه متفاوت است ، هنوز برخی اصول کلی در مورد ایجاد پوسیدگی وجود دارد که ما با بیماران خود به اشتراک می گذاریم که می تواند به کاهش این اضطراب کمک کند:

 

 

چگونه می توانید به ترمیم دندان های خود کمک کنید؟

 

بهترین زمان روز برای مسواک زدن چه زمانی است؟

 

پوسیدگی چگونه ایجاد می شوند؟

 

تمام دندان های ما از مواد معدنی ساخته شده است. هنگامی که غذاهای شیرین و نشاسته ای می خورید یا می نوشید ، باکتری های موجود در پلاک دندان شروع به تولید اسید می کنند و سپس مینای دندان (یا لایه محافظ دندان) را می خورند. وقتی دهان شما به زیر pH بحرانی رسیده و اسیدی می شود ، دندان های ما شروع به از دست دادن این مواد معدنی طبیعی از دندان می کنند.

 

بعد از خوردن یا نوشیدن حدود 30-60 دقیقه طول می کشد تا PH موجود در دهان به حالت عادی برگردد. با این حال ، اگر بعد از خوردن یا نوشیدن زمان کافی برای بهبودی به دهان خود ندهید و چیز دیگری سرشار از شکر یا نشاسته مصرف کنید ، روند کار از ابتدا شروع می شود و اسید از پلاک های دندان شما جمع می شود.

 

به عنوان مثال ، نوشیدن یک قوطی نوشابه در مدت 10 دقیقه بسیار بهتر از نوشیدن یک ساعت آن است زیرا دهان شما فقط 10 دقیقه در معرض این نوشیدنی اسیدی قرار می گیرد تا اینکه 60 دقیقه در معرض تکرار قرار گیرد. دندان های شما هرچه زودتر بتوانند فرآیند بازسازی مجدد را شروع کنند ، بهتر است.

 

چگونه می توانید به باز سازی مجدد مینای دندان های خود کمک کنید؟

 

تف دوست ماست! بزاق کمک زیادی به محافظت از دندان های ما می کند. این ماده به عنوان یک بافر طبیعی از ذرات مضر عمل کرده و به دفع آنها کمک می کند. همان مواد معدنی موجود در دندان های ما در بزاق نیز یافت می شود ، بنابراین بعد از خوردن غذا ، بزاق به افزودن کلسیم و فسفات به دندان کمک می کند.

 

با این حال ، گاهی اوقات این کافی نیست و فلوراید وارد عمل می شود. با استفاده از خمیر دندان حاوی فلوراید یا نوشیدن آب شیر فلوراید ، این خواص مفید در بزاق شما قرار می گیرد و به محافظت از دندان کمک می کند. در نتیجه ، دندان های شما می توانند با استفاده از این مواد معدنی حاوی فلوراید که در بزاق شما جاسازی شده است ، مینای دندان مقاوم و پوسیدگی بیشتری ایجاد کنند در حالی که دفعات بعدی دندان های شما از قند و اسید موجود در آب یا کلوچه هایی که می خورید ، خلاص می شوند.

 

چه زمانی بهترین زمان برای مسواک زدن دندان های شما است؟

 

همه ما می دانیم که مسواک زدن دو بار در روز دندان مهم است. اما دقیقاً چه زمانی باید روز شما را مسواک بزنیم؟

 

هنگام خواب ، باکتری های ایجاد کننده پلاک در دهان شما تکثیر می شوند. مسواک زدن اولین چیز صبح هنگام مسواک زدن با از بین بردن این پلاک و باکتری می تواند مفید باشد. مسواک زدن صبح کمک می کند زیرا قبل از خوردن اولین وعده غذایی روز ، فلوراید را در دهان شما آزاد می کند. شما می توانید به پاک کردن دهان از باکتری هایی که یک شبه رشد می کنند کمک کند ، که به شما در کاهش تعداد ذراتی که از صبحانه شما به اسید تبدیل می شوند کمک می کند!

 

اگر شما از کسانی هستید که بعد از غذا خوردن از مسواک زدن لذت می برید ، حداقل 30 دقیقه قبل از مسواک زدن صبر کنید. اگر یک وعده غذایی را بلافاصله بعد از اتمام آن مالش دهید ، ممکن است این مواد معدنی مفید را از بزاق خود خارج کنید. اگر بعد از خوردن غذا ، نوشیدن آب یا جویدن آدامس بدون شکر نیاز به شستشو دارید ، می تواند به افزایش جریان بزاق کمک کند بنابراین می تواند وظیفه سالم نگه داشتن دندان های شما را برآورده کند.

 

 

 

همچنین ، اطمینان حاصل کنید که شب ها قبل از خوابیدن اسکراب می کنید ، می تواند اسیدپاشی طولانی مدت را هنگام خواب محدود کند. به طور کلی ، مسواک زدن دو بار در روز برای کمک به از بین بردن باکتری ها و ذرات مضر از دهان بسیار مهم است. با این حال ، می توانید با مسواک زدن اولین کار خود هنگام بیدار شدن و سرانجام قبل از خواب ، روال کار خود را بالا ببرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد