مدیریت پزشکی

یک وبلاگ با نشرمطالب پزشکی و مدیریت پزشکی

مدیریت پزشکی

یک وبلاگ با نشرمطالب پزشکی و مدیریت پزشکی

تفاوت بین روکش های دندان زیرکونیوم و روکش دندان سرامیکی

https://th.bing.com/th/id/OIP.Dt5p02ylMjVXiGlcEzaApQHaE6?pid=ImgDet&rs=1

تفاوت بین روکش های دندان زیرکونیوم و روکش دندان سرامیکی

به منظور توضیح تفاوت بین روکش های زیرکون و روکش های پرسلن ، مفید است که هر دو را جداگانه در نظر بگیرید. ما ترجیح می دهیم هر دو پوشش را به طور دقیق برای بیماران خود توضیح دهیم و تصمیم گیری را به آنها بسپاریم.

 

 روکش دندان سرامیکی

دوام توسط فرآیند پوشش پشتیبانی شده از فلز تأمین می شود. از پل های فلزی برای پوشش سرامیکی ساخته شده با ماده ای به نام سرامیک دندان استفاده می شود. این فلز معمولاً از طلا یا پلاتین تشکیل شده است. این فلزات که برای افزایش دوام استفاده می شوند ، بار هزینه ای را ایجاد می کنند. دوام فولاد با ساخت این آلیاژ کبالت کروم بدست می آید.

 

با این حال ، فلزات با دندان ها و لثه ها سازگار نیستند. انتقال نور وجود ندارد. این امر باعث می شود تا از رنگ طبیعی دندان دور شود. علاوه بر این ، به منظور ثابت شدن فلزات روی دندان ، رنگ آن تیره شده و ماده ای تیره در زیر دندان قرار می گیرد. رنگ بنفش که با گذشت زمان در اطراف لثه دیده می شود ، به این دلیل ایجاد می شود. علاوه بر تغییر رنگ ، باعث ایجاد رکود لثه نیز می شود.

 

روکش های سرامیکی متناسب صحیح لثه ها نیستند. ممکن است بین دندان و روکش فاصله باشد. این می تواند باعث تجمع باقیمانده مواد غذایی ، پوسیدگی دندان های طبیعی و بو در دهان شود.

 

روکش دندان پرسلن برای بیمارانی که نگران ظاهر زیبایی هستند نیز یک نقطه ضعف است. از آنجا که شفاف به نور نیست ، نمی تواند رنگ طبیعی دندان را منعکس کند. این امر باعث کدر و مبهم بودن رنگ آن می شود. کاملاً واضح است که مصنوعی است ، مخصوصاً در دندانهای جلویی.

 

در حالی که روکش دندان سرامیکی ساخته می شود ، در دندان های طبیعی مداخله می شود. نازک کردن ، برش ، سرکش انجام می شود. فرآیند نازک شدن بیش از حد انجام می شود تا ظروف سرامیکی که روی آن قرار می گیرد خشن نماند.

 

روکش دندان زیرکونیوم

در زمینه روکش دندان بدون تکیه گاه فلز استفاده می شود. وقتی ماده زیرکونیا با اکسیژن ترکیب شود ، بسیار سخت می شود و در زمینه دندانپزشکی استفاده می شود.

 

زیرکونیوم ماده ای با انتقال نور است. بنابراین ، طبیعی بودن در رنگ دندان حاصل می شود. یکی از مهمترین نکات در پوشش ها پرهیز از ظاهر مصنوعی است. با زیرکونیوم می توانیم این طبیعی بودن را برای بیماران خود فراهم کنیم.

 

علاوه بر هماهنگی رنگ ، هماهنگی با لثه ها نیز بسیار مهم است. پوشش های سرامیکی با پشتیبانی فلز با لثه ها سازگار نیستند. محتوای زیرکون هم به لثه و هم به سطح دندان آسیب نمی رساند. به راحتی سازگار می شود. نفوذ پذیری و حساسیت به سرما و گرما با دندانهای طبیعی تفاوتی ندارد.

 

اگرچه ممکن است هزینه بیشتری نسبت به پوشش دندان سرامیکی داشته باشد ، اما با توجه به حفظ طولانی مدت دندان های طبیعی ، هزینه آن زیاد نخواهد بود.

 

در حالی که روکش زیرکونیوم ساخته می شود ، دندان های طبیعی تا آنجا که ممکن است کمتر تحت درمان قرار می گیرند. فرآیند پوشش با نازک شدن کمتر و پر کردن کمتر انجام می شود. زیرکونیوم یک ساختار نازک و شفاف است. با این حال ، ساختار بسیار محکمی نیز در پشت این تصویر دارد.

 

اینها تفاوت اصلی بین روکش های سرامیکی و روکش های زیرکونیوم است. ما اطلاعات دقیق در مورد این موضوع را به بیماران خود می دهیم و تصمیم گیری را دوباره به آنها می سپاریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد