مدیریت پزشکی

یک وبلاگ با نشرمطالب پزشکی و مدیریت پزشکی

مدیریت پزشکی

یک وبلاگ با نشرمطالب پزشکی و مدیریت پزشکی

آیا ژنتیک بر سلامت دهان و دندان شما تأثیر می گذارد؟

https://marketingplatform.vivial.net/sites/default/files/inline_images/milledgeville-periodontal-disease.jpg


آیا ژنتیک بر سلامت دهان و دندان شما تأثیر می گذارد؟

ما شواهد علمی راجع به حساسیت ترکیب ژنتیکی خود به برخی بیماری ها مانند دیابت یا بیماری های قلبی می دانیم. بیماری های دندانی چطور؟ آیا استعداد ژنتیکی برای بیماری پریودنتال ، شلوغی دندان ها یا سرطان دهان دارید؟ واقعاً چه بخشی از سلامت دهان و دندان شما تحت کنترل شماست؟ شما ممکن است تعجب کنید که می دانید آخرین مطالعات در مورد ارتباط بین ژن ها و سلامت دهان و دندان چیست.

 

ژن ها و بیماری های لثه

 

بیماری لثه با لثه های حساس و ملتهب مشخص می شود و در صورت عدم درمان می تواند باعث از بین رفتن دندان و استخوان شود. اگرچه شناخته شده است که عوامل ژنتیکی در بیماری لثه نقش دارند ، اما هنوز تحقیقات زیادی برای درک همه عوامل دخیل در ایجاد آن باید انجام شود. پریودنتیت یک بیماری التهابی مزمن پیچیده است که نه تنها توسط عوامل خطر ژنتیکی ، بلکه توسط عوامل محیطی و سبک زندگی نیز تحت تأثیر قرار می گیرد. امروزه دندانپزشکان اذعان می کنند که اگرچه عوامل ژنتیکی در این امر دخیل هستند ، اما بیشترین عامل موثر در بیماری لثه هنوز عدم مراقبت های مناسب دهان و دندان است.

 

ژن ها و دندانهای نامرتب

 

اگر به بریس نیاز دارید ، احتمالاً تنها شما در خانواده نیستید. ژنتیک در تعیین اندازه فک و دندان شما نقش مهمی دارد. وقتی فک فضای کافی برای قرار دادن یک مجموعه کامل از دندان ها را نداشته باشد ، می تواند باعث همپوشانی دندان ها ، حفره ها و باز و بسته شدن نامناسب دهان شود. اگر ازدحام دندان یک مشکل شایع در سابقه دندانپزشکی خانواده شما است ، باید این موضوع را به دندانپزشک خود بگویید و می توانید با درمان زودهنگام راه سریعتری را طی کنید. درمان زود هنگام می تواند رشد استخوان ها و دندان ها را به درستی بهبود بخشد.

 

ژن ها و سرطان دهان

 

سالانه هزاران نفر بر اثر سرطان دهان می میرند. اگرچه انتخاب سبک زندگی مانند مصرف دخانیات و الکل مهمترین عوامل خطر برای سرطان دهان است ، اما ژنتیک نیز ممکن است نقش کمی داشته باشد. مشاهده شده است که افراد با علائم ژنتیکی مشخص بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند.

 

چه کسی را باید سرزنش کنید؟

 

همانطور که مشاهده می کنید ، در مورد مشکلات مربوط به سلامت دهان و دندان شما می توان عوامل زیادی را ذکر کرد. برای برخی ، شما می توانید مجموعه ژن جمعی خانواده خود را مقصر بدانید. برای دیگر مشکلات ، متأسفانه اما فقط خود شما مقصر هستید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد