مدیریت پزشکی

یک وبلاگ با نشرمطالب پزشکی و مدیریت پزشکی

مدیریت پزشکی

یک وبلاگ با نشرمطالب پزشکی و مدیریت پزشکی

مسواک زدن بلافاصله بعد از خوردن غذا ضرر دارد!

https://th.bing.com/th/id/Ra631353794546dcf92605a9f1f4d18ed?rik=Cb8OW7bdMQLveg&riu=http%3a%2f%2fbloggersarena.com%2flifestyle%2f10-things-you-need-to-know-about-the-art-of-brushing-your-te%2f11.jpeg&ehk=%2bKSsptWFN6vi5VfwfgDjym76C%2bm1eyoDxkxLBjwkIeY%3d&risl=&pid=ImgRaw

مسواک زدن بلافاصله بعد از خوردن غذا ضرر دارد!

شما به دندان های خود اهمیت زیادی می دهید و بلافاصله بعد از هر وعده غذایی آنها را مسواک می زنید تا از ایجاد پوسیدگی جلوگیری کند. اما شما متوجه نمی شوید که این چقدر اشتباه است! در نگاه اول ، این ممکن است یک روش عالی برای حفظ سلامت دندان به نظر برسد. با این وجود مسواک زدن بلافاصله بعد از خوردن غذا باعث می شود مقداری از مواد از سطح دندان پاک شود و بر سلامت دندان شما تأثیر منفی بگذارد. کلینیک دندانپزشکی آرمانی، گروه بیماری های دهان و فک و صورت ،  اطلاعاتی در مورد غذاهایی که به سلامت دندان و روش مسواک زدن آسیب می رسانند ارائه داد.

 کلینیک دندانپزشکی شهریار

تمیز کردن و مراقبت اساس حفاظت از بهداشت دهان و دندان است. از مسواک زدن بلافاصله بعد از غذا و نوشیدنی های گازدار باید خودداری کنید. زیرا مشخص است که بعد از چنین غذاهایی ، مینای دندان حدود یک ساعت مورد حمله اسید قرار می گیرد و مینای دندان نرم می شود و مسواک زدن بلافاصله مقداری ماده را از سطح دندان پاک می کند.

 کلینیک دندانپزشکی شهریار

در نتیجه مطالعه ای که در انگلیس انجام شد ، فرسایش دندان در 53٪ کودکان 5 ساله مشاهده شد. به غیر از نوشیدنی های گازدار ، آب میوه همچنین خطر فرسایش دندان را افزایش می دهد.

 

وقتی صحبت از غذای اسیدی می شود ، فکر کنید؛ این میوه مرکبات ، سیب سبز ، ترشی ، شراب ، نوشیدنی های انرژی زا و شراب دارد. هرچه PH کمتر باشد ، میزان اسیدی بودن محصول نیز بیشتر است. اگر PH کمتر از 5.5 باشد باعث پوسیدگی می شود. قلیاها دارای PH بالایی هستند. برخی از محصولات با pH کم سرکه ، شراب قرمز ، گریپ فروت ، ترشی و غیره هستند. PH شیر 6.9 و پنیر چدار 5.9 است.

 

علاوه بر این ، به دلیل افزایش زیبایی چشم در افراد ، تقاضای خمیر دندان ساینده و پودرهای پرداخت دندان برای سفید کردن دندان ها بر سلامت دندان تأثیر منفی می گذارد. با ساییده شدن مینای دندان ، با قرار گرفتن لایه زیرین عاج ، رنگ دندان زردتر به نظر می رسد و حساسیت به سرما و گرما نیز به آن افزوده می شود. در دوره پیشرفته ، افزایش حساسیت ، ترک و تغییر رنگ به تدریج در حال افزایش است.

 

بسیاری از غذاهای فرآوری شده حاوی قند هستند. جمله "بدون شکر اضافه شده" همیشه نشان دهنده عدم وجود قند در آن ماده غذایی نیست.

 

میان وعده ها باید از میان غذاهای بدون قند انتخاب شوند. میوه های خشک قند بیشتری دارند و می توانند به دندان بچسبند. اگر میوه در میان وعده خورده شود ، باید به دنبال آن یک ماده غذایی قلیایی مانند پنیر باشد.

 

آب و شیر بهترین نوشیدنی هستند. آب می تواند در طول وعده های غذایی نوشیده شود. توصیه می شود آن را با آب رقیق کنید ، حتی اگر بخواهید آن را به تنهایی در میان وعده میل کنید.

 

از آنجا که خطر پوسیدگی در شب افزایش می یابد ، باید قبل از خواب با دقت مسواک بزنید. شدت فرسایش مربوط به عواملی مانند زمان ، ph ، نوع اسید ، گرما و میزان جریان مایع است. چای سنتی دارای pH 4.8 و چای گیاهی 3.2 است. بنابراین ، چای های گیاهی فرسایش بیشتری نسبت به چای های معمولی دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد