مدیریت پزشکی

یک وبلاگ با نشرمطالب پزشکی و مدیریت پزشکی

مدیریت پزشکی

یک وبلاگ با نشرمطالب پزشکی و مدیریت پزشکی

برش لثه چیست و چرا انجام می شود؟

https://th.bing.com/th/id/OIP.yyrCsetaFux4xNhdkrMILwHaFj?pid=ImgDet&rs=1

برش لثه چیست و چرا انجام می شود؟

لثه همه متفاوت است. بعضی زیاد ، بعضی کم ، بعضی در این بین. حتی ممکن است بعضی از آنها تکه تکه باشند.

 

اگر از شکل لثه خود آگاه هستید ، باید بدانید که روش هایی برای تغییر آن وجود دارد. شکل دادن به لثه که به آن شکل دهی لثه ، برش لثه نیز گفته می شود ، یکی از گزینه هایی است که می تواند به تغییر شکل لثه کمک کند. در برخی موارد ، دندانپزشک ممکن است این مورد را توصیه کند ، به خصوص اگر در لثه های خود مشکلی دارید که بر سلامت دهان و دندان شما تأثیر می گذارد. با این حال ، این دقیقاً شامل چه مواردی است؟ این مقاله روشن خواهد کرد که تغییر شکل لثه چیست ، چگونه و چه زمانی انجام می شود و چگونه بهبود می یابد.

 

شکل گیری لثه چیست؟

تغییر شکل لثه روشی است که توسط دندانپزشکی انجام می شود که توسط دندانپزشک شما تغییر شکل داده یا تغییر شکل می دهد.

 

روند شکل گیری لثه شامل برش یا از بین بردن بافت اضافی لثه در اطراف دندان ها است. اگر دچار رکود لثه هستید ، این روش شامل ترمیم بافت لثه است.

 

در بسیاری از موارد ، شکل گیری لثه یک روش اختیاری است. این بدان معناست که از نظر پزشکی لازم نیست. در عوض ، این کار برای بهبود ظاهر لثه ، دندان یا لبخند انجام می شود.

 

با این حال ، ممکن است شرایطی پیش آید که دندانپزشک به دلایل بهداشت دهان و دندان توصیه می کند لثه ها شکل بگیرد.

 

 

 

چه زمانی از نظر پزشکی لازم است؟

 

بیشتر اوقات ، شکل دهی لثه برای اهداف آرایشی انجام می شود. با این حال ، مواردی وجود دارد که ممکن است یک ضرورت پزشکی باشد.

 

اگر به بیماری پریودنتال مبتلا هستید ، شکل گیری لثه می تواند یک گزینه درمانی باشد. با این حال ، دندانپزشک ابتدا سعی می کند بیماری لثه را با گزینه های غیر جراحی درمان کند. این می تواند شامل آنتی بیوتیک برای از بین بردن باکتری ها و عفونت یا تمیز کردن دندان ها برای بهبود سلامت لثه باشد.

 

اگر این تلاش ها به نتیجه نرسد ، دندانپزشک شما ممکن است درمانی را مانند جراحی کاهش جیب در لثه ها و استخوان اطراف آن برای صرفه جویی در دندان ها توصیه کند. یا ممکن است برای رشد مجدد بافت آسیب دیده استخوان و لثه به یک روش بازسازی احتیاج داشته باشید.

 

 

 

شکل گیری لثه شامل چه مواردی است؟

شکل گیری لثه معمولاً توسط متخصص پریودنتولوژیست یا دندانپزشک انجام می شود. این یک روش در کلینیک است که معمولاً در یک ویزیت انجام می شود.

 

در بیشتر موارد ، شما در طول عمل بیدار خواهید ماند. قبل از شروع پزشک ، وی از بی حس کننده موضعی برای بی حس شدن لثه استفاده می کند.

 

در طی این روش ، پزشک از لیزر بافت نرم یا چاقوی جراحی برای از بین بردن بافت اضافی لثه و ایجاد مجدد خط لثه برای نشان دادن بیشتر دندان استفاده می کند. می توان از بخیه برای ثابت نگه داشتن بافت لثه استفاده کرد.

 

اگر لثه های شما عقب نشینی کند و این روش شامل افزودن بافت لثه باشد ، پزشک شما بافت را از قسمت دیگری از دهان شما ، شاید از کام جدا می کند. جراحی این بافت را در اطراف دندان های شما ثابت می کند تا خط لثه شما طولانی شود و از آن بازسازی شود.

 

طول روش بسته به اندازه کانتور و میزان اصلاح مجدد مورد نیاز متفاوت خواهد بود. معمولاً شکل گیری لثه حدود 1 تا 2 ساعت طول می کشد.

 

 

 

آیا شکل گیری لثه روشی دردناک است؟

قبل از شروع عمل ، بی حسی موضعی انجام می شود. این کار لثه های شما را بی حس می کند بنابراین وقتی دکتر در دهان شما کار می کند احساس درد نخواهید کرد. با این حال ، بعداً ممکن است کمی حساسیت و بی حسی را تجربه کنید.

 

میزان ناراحتی به میزان لثه هایی که نیاز به تغییر شکل یا خارج شدن دارند ، بستگی دارد.

 

بعد از جراحی ، پزشک ممکن است داروهای مسکن را برای شما تجویز کند یا داروهای ضد درد مانند پاراستامول (مینوزت) یا ایبوپروفن (Advil) را بدون نسخه مصرف کند. ممکن است پزشک این دارو را تجویز نکند زیرا آسپرین می تواند باعث خونریزی شود. در هر صورت دقیق ترین توصیه های دارویی همان چیزی است که پزشک طبق روال توصیه می کند.

 

چند روز پس از عمل می توانید با استفاده از کیسه یخ یا کمپرس سرد به دهان خود ، درد و تورم را کاهش دهید. بهتر است کمپرس را هر بار 15 تا 20 دقیقه استفاده کنید.

 

 

 

مدت زمان بهبودی چقدر است؟

شکل دادن به لثه باعث خرابی کمی می شود ، اما بهبودی کامل بسته به اندازه جراحی ممکن است چند روز یا چند هفته طول بکشد. ممکن است لازم باشد فعالیت های خاص خود را بسته به احساس و حساسیت خود برای یک یا دو روز محدود کنید.

 

از آنجا که لثه ها و دهان شما در ابتدا احساس لطافت یا حساسیت می کنند ، می خواهید حدود 2 تا 3 روز پس از عمل غذاهای نرم بخورید. این می تواند شامل غذاهایی مانند:

 

سوپ (نباید خیلی داغ باشد)

ماست

غذاهای نرم مانند سیب و سیب زمینی له شده

پزشک شما دستورالعمل های تغذیه ای بعد از عمل را ارائه می دهد و همچنین بررسی می کند که آیا مواد غذایی برای جلوگیری از بهبودی وجود دارد. به آهنگ اطلاع می دهد.

 

شما معمولاً چند روز یا یک هفته پس از عمل قرار ملاقات پیگیری خواهید داشت. پزشک شما لثه های شما را بررسی می کند تا نحوه بهبودی و علائم عفونت را کنترل کند.

 

آنها ممکن است برای کاهش خطر عفونت ، آنتی بیوتیک و دهان شویه تجویز کنند. علائم عفونت شامل افزایش درد و تورم و ترشح لثه است.

 

 

 

نتیجه

 

شکل دهی کام ، که به آن شکل دهی لثه نیز گفته می شود ، فرایندی است که شامل تغییر شکل خط لثه است. این روش معمولاً برای بهبود ظاهر لثه ، دندان یا لبخند استفاده می شود. به همین دلیل ، انجام آن یک روش زیبایی در نظر گرفته می شود.

 

با این وجود ، شرایطی وجود دارد که به دلایل بهداشت دهان و دندان ، به لثه نیاز به شکل دادن یا تغییر شکل دارد ، به خصوص اگر شما بیماری پریودنتال دارید. این روش به طور معمول یک روش بالینی است و حدود 1 تا 2 ساعت طول می کشد. این هزینه بسته به تعداد مورد نیاز برای تغییر شکل لثه متفاوت است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد