مدیریت پزشکی

یک وبلاگ با نشرمطالب پزشکی و مدیریت پزشکی

مدیریت پزشکی

یک وبلاگ با نشرمطالب پزشکی و مدیریت پزشکی

نحوه استفاده از طراحی لبخند

https://th.bing.com/th/id/OIP.78jae1NdeuKLAqKhtpfV0gHaJJ?pid=ImgDet&rs=1

نحوه استفاده از طراحی لبخند

نحوه اعمال طراحی لبخند

در عصر دندانپزشکی دیجیتال ، برنامه ریزی مجازی در حال تبدیل شدن به بخشی جدایی ناپذیر از درمان ها است. امروزه با طراحی لبخند ، این فرصت را داریم که با دیدن نتیجه ای که می خواهیم بدست آوریم ، درمان را شروع کنیم. طراحی لبخند اساساً به ما کمک می کند تا مراحل بعدی برنامه ریزی درمانی را به روشی چند رشته ای پیش ببریم. این به ما امکان می دهد نتایج بدست آمده یا درمان های پیش بینی شده را ابتدا با تکنسین در میان بگذاریم و انتظارات یکسانی را برای نتیجه مطلوب داشته باشیم ، در همان زمان ، نتایج با بیمار به اشتراک گذاشته می شود و با دانستن اینکه آیا از همان ابتدا می توانید از ناامیدی جلوگیری کنید ، درمانی که ما تصور می کنیم و انتظارات بیمار مشابه است.

تجزیه و تحلیل دقیق زیبایی مهمترین و همچنین چالش برانگیزترین قسمت دندانپزشکی مدرن است. اگرچه ایجاد لبخند مطابق با قابهایی که با نسبتهای طلایی تعیین شده مورد استفاده قرار می گیرند ضروری است ، اما نباید فراموش کرد که زیبایی شناسی یک مفهوم ذهنی است و هماهنگی گاهی از تناسبات مهمتر است. در طراحی مجدد دندانهای قدامی ، با تغییر لبخند ، ویژگی لبخند بیمار نیز در بیان عاطفی و شخصیتی تغییر می کند. این تغییرات باید با چارچوب عملکردی ، ساختاری و بیولوژیکی سازگار باشد.

به تمام این دلایل ، "ارتباط صحیح" یکی از مهمترین نکات در طراحی لبخند است. ارتباط با بیمار ؛ اطمینان از اینکه بیمار ایده ای در مورد نتیجه دارد و همچنین تأیید وی ، انگیزه و درگیری بیمار را در روند کار تضمین می کند.

 

فن آوری های دیجیتال پشتیبانی بسیار مهمی در کاربرد طراحی لبخند هستند. آنها در وهله اول به ما کمک می کنند تا یک طرح مجازی از نتیجه مطلوب ایجاد کنیم. این طراحی یا ویرایش مجازی به پیش بینی مراحل درمانی کمک می کند.

 

طراحی لبخند

اولین قدم در طراحی لبخند گرفتن عکس های دیجیتال پرتره از بیمار است. این تصاویر با تجزیه و تحلیل صورت 2 بعدی ارزیابی می شوند و طراحی ایجاد شده روی صفحه (روی صفحه 2 بعدی) با اندازه گیری ها به یک مدل 3 بعدی منتقل می شود و ماکت (الگوی) نتیجه مورد نظر به دست آمده.

 

مستندات

در حالی که عکسهای استاندارد برای طراحی لبخند با دوربین دیجیتال به دست می آیند ، می توان آنها را با ضبط کننده فیلم ضبط کرد و با گرفتن عکس از لحظه هایی که لبخند بیمار ظاهر می شود ، به صورت پویا ادامه می دهد. مهمترین نکته در عکاسی پرتره ، گرفتن دید کامل بیمار از جلو است. صفحه ای که مردمک ها در آن قرار دارند ، یک نقطه مرجع مهم است. همچنین عکاسی از دندانهایی که با جمع کننده جمع شده اند نیز مفید است. برای اندازه گیری و کالیبراسیون ، لازم است که دندان ها را دقیقاً از سطح لثه دنبال کنید.

 

 

 

ترازبندی تصاویر

در ابتدا ، عکس با استفاده از صفحه بینابینی در صفحه افقی استاندارد می شود. خط میانی در یک صفحه مجازی تنظیم شده است که از طریق گلابلا و فیلتر من به صورت عمودی عبور می کند. به طور متوسط ​​در 30٪ موارد ، ممکن است بین خط میانی صورت و دندان ها ناسازگاری وجود داشته باشد. لازم به یادآوری است که 87٪ جامعه تا 4 میلی متر متوجه این مسئله نمی شوند.

 

کالیبراسیون اندازه گیری

اندازه گیری های صحیح باید منتقل شوند تا در مرحله مدل سه بعدی به طور واقعی همه طرح ها منتقل شوند. برای این ، نقاطی که می توانند به عنوان نقاط مرجع در نظر گرفته شوند اندازه گیری می شوند (به عنوان مثال ، مجموع عرض دو گیاه). سپس این اندازه گیری با استفاده از یک خط کش دیجیتال بر روی صفحه کامپیوتر ثابت می شود. تمام اندازه گیری هایی که بعداً با خط کش دیجیتال انجام خواهیم داد واقع بینانه ترین نتایج را به همراه خواهد داشت.درمانگاه دندانپزشکی شبانه روزی

 

ایجاد قاب لبخند

این مرحله ای است که کل طرح لبخند ما را به تصویر می کشد. در این مرحله ، بسته به کاربردی که از آن استفاده می کنیم ، می توان از طرح یا شبح استفاده کرد. اینها با راهنمایی اصول و نسبتهای زیبایی شناختی تعریف شده بکار می روند.درمانگاه دندانپزشکی شبانه روزی

 

خط لب مهمترین عامل تعیین کننده میزان برش دندانهای دندانهای جلویی است. طبیعی است که انتظار می رود دندان های مرکزی بین 2-4 میلی متر دیده شوند. با این حال ، این فاصله باید با توجه به عواملی مانند سن ، جنس ، لباس و غیره ارزیابی شود.

 

خط لبخند

 

خط لبخند اساسی ترین عاملی است که هماهنگی دندان ها را با لب ها و صورت تعیین می کند. طول ایده آل دندانهای مرکزی بین 10.4 تا 11.2 میلی متر و بر این اساس نسبت ایده آل عرض یا طول بین 75-80٪ است. هماهنگی خط ایجاد شده توسط خط لثه و پاپیلاها با خط لبخند ایجاد شده در خطوط تعیین شده توسط این نسبت ها نیز باید در نظر گرفته شود. خط لثه خطی است که به نقاط اوج می پیوندد ، در حالی که خطی که به پاپیل ها می پیوندد خطی است که به قسمت های تاجی پاپیل های بین دندانی می پیوندد. خط لب پایینی یکی دیگر از نقاط مرجع است و باید در نقطه ای از لمس جزئی دندان های ثنایای فوقانی هنگام خندیدن قرار گیرد ، و موازی سازی با خط لبخند یکی از مهمترین عواملی است که هماهنگی ایجاد می کند ، در حالی که دندان های جلو جلوی بالا از خط مرطوب یا خشک عبور نکنید.

mli یکی از نقاط مرجع است. در همان زمان ، خط لب پایین مسیری را که محورهای دندان در آن قرار می گیرد تعیین می کند و این همان خطی است که تا دالان لبخند امتداد می یابد.

 

 

 https://th.bing.com/th/id/OIP.BJhUTDW7WjqqC100A7DdogHaDB?pid=ImgDet&rs=1

اشکال دندان

برای تحقق بخشیدن به یک طرح لبخند طبیعی و متناسب با شخصیت ، لازم است اشکال مناسب دندان انتخاب شود. با توجه به مفهوم کلی ، 4 شکل اصلی مورفو-روانشناختی دندان را می توان انتخاب کرد ، امروزه می توان بر اساس اشکال کاملاً طبیعی دندان ، اشکال دندان را از گچ گیری انتخاب کرد و به طرح های دیجیتالی و سپس گردش کار اعمال کرد. مشهورترین این مجموعه مجموعه های پیشینی Jan Hajto و برنامه های کاربردی آن است که به عنوان مفهوم SKYN شناخته می شود. بسیاری از سیستم های طراحی لبخند با این الگوها یا کتابخانه ها آماده می شوند.

 

انتقال به 3بعدی

 

 

در این مرحله طرح ایجاد شده در 2بعدی با تمام عکس ها و اندازه گیری ها به تکنسین دندانپزشکی منتقل می شود و ماکت طرح مورد نظر بدست آمده و روی بیمار اعمال می شود یا این طرح 2 بعدی روی صفحه به صورت سه بعدی با یک سیستم CAD / CAM. تصاویر دندان هایی که باید با طرح با همپوشانی تصویر منتقل شده ساخته شوند ، همپوشانی شده و کاربرد ایجاد می شود. سپس با این مرحله مدلی با چاپ موقتی یا 3 بعدی بدست آمده و به دهان منتقل می شود و به این ترتیب طرح مورد نظر در دهان امتحان می شود.

 

نتیجه

با توجه به تحولات فعلی در فناوری CAD / CAM ، طراحی لبخند دیجیتال عملی و امیدوار کننده به نظر می رسد. برای اینکه نتایج بتوانند از نظر زیبایی شناختی و عملکردی ایده آل به وجود آیند ، برای یک برنامه ریزی و انطباق خوب همکاری خوب اپراتورها ، دندانپزشکان و تکنسین ها مورد نیاز است. برای سازگاری آسانتر ، سیستمهای یکپارچه ای که می توانند حرکات صورت را به صورت پویا درگیر کنند ، می توانند به عنوان راه حل های حرفه ای آینده شناخته شوند ، با سیستمی که در آن تجزیه و تحلیل ، طراحی و درمان سه بعدی تصویر گرفته شده با اسکنرهای صورت سه بعدی انجام می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد