مدیریت پزشکی

یک وبلاگ با نشرمطالب پزشکی و مدیریت پزشکی

مدیریت پزشکی

یک وبلاگ با نشرمطالب پزشکی و مدیریت پزشکی

مقایسه ی مسواک معمولی و برقی

https://th.bing.com/th/id/OIP.7mPw_KiQwo3jPRZCp1TtpgHaDz?pid=Api&rs=1

مقایسه ی مسواک معمولی و برقی

در سالهای اخیر مسواک های برقی بیشتر ترجیح داده می شوند. برخی از افراد می گویند که از استفاده از مسواک برقی بسیار راضی هستند ، در حالی که دیگران از مسواک کلاسیک استفاده پمی کنند. من می خواستم از طریق چشم یک دندانپزشک وضعیت را ارزیابی کنم. اساسی ترین دلیل مسواک این است که لایه پلاک را برداشته و لثه را تحریک می کند ، اگر می دانید چگونه به درستی از آن استفاده کنید ، بیشتر مسواک ها دندان های شما را تمیز نگه می دارند. تمیز کردن مکانیکی مناسب همان چیزی است که دندان ها و لثه های ما واقعاً به آن نیاز دارند.

 

مسیر کلاسیک برای سلامت دندان: مسواک های کلاسیک

مسواک های کلاسیک دارای مزایایی هستند که اولین مزیت آنها قیمت و در دسترس بودن است. اکثر دندانپزشکان این مسواک ها را توصیه می کنند و حتی اگر خلاف آن ثابت شود ، تا مدتی تغییر نمی کند. مسواک های برقی برای اکثر افراد یک انتخاب گران قیمت است ، بنابراین اینکه مسواک های معمولی می توانند به خوبی مسواک بزنند باعث خوشحالی است.

 

نباید فراموش کرد که سهولت حمل از دیگر مزایای مهم مسواک های کلاسیک است ، بسیار آسان است که مسواک کلاسیک را با خود ببرید و سفر کنید. مانند مسواک های برقی حجیم نیستند. با داشتن مسواکی که حمل آن بسیار دشوار است ، حفظ عادت مسواک زدن دشوار می شود. در این مرحله ، پیشنهاد من به بیماران من به شرح زیر است: ظروف مخصوص حمل مسواک برقی و غیره اگر حمل آنها دشوار نیست ، برس تمیز کننده را با خود حمل کنید ، اگر در حمل آن مشکلی دارید یا مسافرت زیادی دارید ، برس برقی را در مکانهایی که بیشتر از همه استفاده می کنید نگه دارید ، برس کلاسیک دیگری را که توصیه می کنیم یا دارید راحت ، مانند در محل کار در خانه.

 https://th.bing.com/th/id/OIP.qx0q-1pnKAR_8gvoWtIYMgHaE8?pid=Api&rs=1

فناوری جدید: مزایای مسواک های برقی

با وجود مزایای مسواک های معمولی ، می توان گفت که مسواک های برقی در برخی شرایط از مزیت و مزیت بیشتری برخوردار هستند. برای افرادی که نمی توانند کار خوبی با مسواک معمولی انجام دهند ، مسواک برقی را به عنوان اولین نکته در مورد مزایای مسواک های برقی توصیه می کنیم. بدیهی است که مسواک برقی برای افراد مسن یا افراد با مهارت دستی ضعیف مثرتر است. طبق انجمن بهداشت دندانپزشکی آمریکا ، سهم مسواک های برقی برای افرادی که می توانند شانه ها ، آرنج ها و بازوها را با محدودیت های محدود حرکت دهند ، بسیار زیاد است.

 

مسواک های سنتی با یک مدل نوک نرم فشار کمتری به دندان و لثه وارد می کنند ، اما گاهی اوقات نمی توانیم بفهمیم که هنگام نگه داشتن مسواک شما چه میزان فشار وارد می کنیم. این امر کنترل میزان فشار شما را دشوار می کند. اگر به دندان های خود فشار زیادی وارد کنید ، باعث فرسایش مینای دندان ، درد و حساسیت دندان می شود. علاوه بر اینها ، خطر پوسیدگی دندان را نیز ایجاد می کند. در برس های الکتریکی می توان از یک سر نوک نرم به همان روشی که در ابتدا نیروی متفاوتی اعمال می کند ، استفاده کرد ، اما کنترل آن ممکن است دشوار باشد ، اما پس از عادت ، اگر به لطف سنسورهای برس برق ، دستگاه با نور به شما هشدار می دهد و این مسئله مهم است که شما باید عادت کنید و دست خود را با قدم زدن آموزش دهید.

 

چگونه مسواک برقی انتخاب کنیم؟

امروزه مسواک های برقی دارای ویژگی های مختلفی هستند ، سنسورهای فشار که هنگام فشار بیش از حد به شما هشدار می دهند ، یا ویژگی هایی که مدت زمان مسواک زدن شما را نشان می دهد ، کمک مستقیمی به مسواک زدن دندان شما می کند. مسواک های برقی سعی می کنند دندان ها و لثه های شما را از طریق ارتعاشات مختلف تمیز کنند. حتی تمیزترین مدل های مسواک برقی نیز برای تمیز نگه داشتن دندان های شما کافی است. با این حال ، ممکن است لازم باشد مسواک را کمی بیشتر حرکت دهید تا برخی از آنها به نقاط صعب العبور برسید.

 

تحقیقات می گوید: "تقریباً هر مسواک می تواند نتایج موثری داشته باشد." برخی مطالعات همچنین نشان می دهد که مسواک های برقی در از بین بردن لایه پلاک موثرتر از مسواک های معمولی هستند و از بیماری لثه جلوگیری می کنند. مسواک های برقی می توانند از مسواک های معمولی و برس های باتری که فقط در یک جهت می چرخند و با مسواک های چرخان خود در یک جهت حرکت می کنند و سپس در جهت مخالف حرکت می کنند ، موثرتر باشند. اگر قصد خرید مسواک برقی را دارید ، انتخاب بهتر مسواک هایی که به هر دو جهت می چرخند انتخاب بهتری خواهد بود.

 

چند وقت یکبار باید مسواک خود را جایگزین کنید؟

مسواک شما چه کلاسیک باشد و چه برقی ، بهتر است مسواکی با موهای نرم انتخاب کنید. قانون دیگری که در مورد هر دو نوع مسواک نیز اعمال می شود این است که مسواک باید هر دو تا سه ماه یکبار تعویض شود ، یا وقتی موهای برس به حالت ایستاده و محکم متوقف می شوند. یک برس با موی قائم و غیر محکم قادر به تمیز کردن دندان های شما به اندازه کافی نیست.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد