مدیریت پزشکی

یک وبلاگ با نشرمطالب پزشکی و مدیریت پزشکی

مدیریت پزشکی

یک وبلاگ با نشرمطالب پزشکی و مدیریت پزشکی

موقعیت های اضطراری که لازم است به یک دندانپزشک مراجعه کنید

https://www.smilepad.co.uk/app/uploads/2012/01/dentistatwork..jpg

موقعیت های اضطراری که لازم است به یک دندانپزشک مراجعه کنید

درد یکی از دلایل مراجعه افراد به دندانپزشک است. دندان درد می تواند ناشی از غذاهای گرم و سرد و نوشیدنی ها باشد. در همان زمان ، دندان ها ممکن است شکسته و درد به دلیل سخت گاز گرفتن یا ساییدن دندان ایجاد شود.  آسیب به دندانها یا لثه را نباید نادیده گرفت زیرا ممکن است اعصاب یا رگهای خونی آسیب دیده باشند که این امر می تواند خطر عفونت را افزایش دهد. اگر عفونت درمان نشود ، می تواند به سر یا گردن گسترش یابد و باعث ایجاد مشکلات جدی در سلامتی شود. در بعضی موارد ، حتی می تواند سلامت بدن ما را تهدید کند. درمان در آسیب دیدگی دندان بسیار مهم است. درمان دندان آسیب دیده مهمترین کاری است که باید انجام شود.

 

امروزه دندانپزشکان برای حل مشکلات فوری دندانپزشکی از گزینه های مختلف درمانی استفاده می کنند. در زمینه مقابله با درد و ترمیم دندان ها چندین پیشرفت حاصل شده است. دندان ها را می توان با مواد مصنوعی که شبیه بافت خودشان است ، درمان کرد. دندانپزشکان آموزش و توانایی درک مشکل و راه حل آن را دارند و می توانند درد شما را در عرض چند دقیقه تسکین دهند. در موارد پیچیده تر ، ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که دندانپزشکان از چندین جهت باید وضعیت را ارزیابی کنند و حتی گاهی اوقات از یک پزشک دیگر کمک بگیرند.

 

چه موقع به دندانپزشک مراجعه کنیم؟

اگر مطمئن نیستید که آیا مشکل دندان شما فوری است یا خیر ، باید به توصیه دندانپزشک توجه کنید: "اگر درد می کند ، فوری است". حتی صدمات جزئی نیز می تواند بر بافت زنده داخل دندان تأثیر بگذارد. مداخله سریع احتمال نجات دندان آسیب دیده یا آسیب دیده را افزایش می دهد.

 

هرگونه آسیب دیدگی دندان باید در اسرع وقت درمان شود. شکستگی یا ترک خوردگی می تواند به بافت داخل دندان آسیب برساند و در آینده مشکلاتی را ایجاد کند. در این حالت فقط درمان توسط دندانپزشک می تواند از رشد آسیب جلوگیری کند.

 

همین مسئله در مورد پر کردن یا تاج (روکش) نیز صدق می کند. حتی اگر علائم ظاهر نشوند ، به دلیل از دست دادن پشتیبانی دندان به راحتی آسیب می بینند. در صورت عدم درمان ، قسمتهای بیشتری ممکن است شکسته و نیاز به درمان بیشتری داشته باشند. اگر بلافاصله به دندانپزشک مراجعه کنید ، احتمال بهبود سریع آسیب ها بسیار زیاد است.

 

سیمها و براکتهای شکسته

مشکلات سیم های ارتودنسی:

 

سیم های شکسته (براکت)

سیم های شل شده

سیم های آویزان

اگر هرکدام از این مشکلات را دارید ، باید سریعاً به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کنید. ابتدا می توانید با ارتودنتیست تماس گرفته و مشکل خود را بگویید. در این حالت ، او به شما می گوید که مداخله فوری لازم است یا اینکه می توانید به طور موقت مشکل را تا قرار بعدی حل کنید. با این حال ، اگر مشکل سیمها به دلیل مشکل دیگری باشد ، ممکن است لازم باشد فوراً کمک بگیرید.

 

چه کاری می توانی انجام بدهی؟

مهاربندهای ارتودنسی ، نوارها ، سیم ها ممکن است خراب یا ساییده شوند. یکی از رایج ترین قطعات شل شدن است. این ممکن است باعث ناراحتی شود. در اینجا چند مشکل احتمالی ناشی از این موارد وجود دارد:

 

سیم های شل - در درمان ارتودنسی ، بریس ها قطعات فلزی یا سرامیکی هستند که به دندان های شما می چسبند. آنها معمولاً با مواد کامپوزیتی پیوند می خورند. آنها مشابه مواد دندان رنگی هستند که در پر کردن استفاده می شود. اگر چیزی را خیلی سخت یا چسبناک بجوید ، کامپوزیت پیوندی ضعیف شده یا شکسته می شود. در این حالت ، براکت شل می شود و ممکن است به لثه ، زبان یا گونه شما بچسبد. وقتی برای اولین بار بریس دارید ، متخصص ارتودنسی به شما خمیر مخصوصی می دهد. برای جلوگیری از غرق شدن می توانید از این مورد استفاده کنید. این کار تا زمانی که به متخصص ارتودنسی مراجعه نکنید باعث کاهش ناراحتی می شود.

باندهای شل - نوارهای ارتودنسی حلقه های فلزی هستند که به دور دندان های خلفی متصل می شوند. در صورت شل شدن باند ، باید مجدداً با ارتودنتیست خود قرار ملاقات بگذارید تا مجدداً به آن متصل یا تعویض شود. حتی اگر کاملاً خاموش شد ، سعی نکنید آن را جایگزین کنید. آن را ذخیره کرده و به درمانگاه بیاورید.

سیم بیرون زده یا شکسته - این یک مشکل بسیار رایج است. اگر یک سیم بیرون زده یا شکسته شود ، به لثه ، زبان یا گونه شما آسیب می رساند. می توانید از پاک کن پشت مدادها استفاده کنید تا سیم را به جای بهتری هدایت کنید. در صورت عدم موفقیت ، توصیه می شود که یک خمیر ارتودنسی (واکس) به انتهای سیم بمالید. در این حالت سیم را قطع نکنید زیرا می توانید سیم بریده شده را به طور ناخواسته قورت دهید. اگر سیم متورم است ، دهان خود را با دهان شویه ضد عفونی کننده و آب نمک گرم بشویید. غرغره دهان شما را تمیز نگه می دارد و باعث کاهش ناراحتی می شود. همچنین می توانید از آن برای تسکین دهنده درد استفاده کنید. اگر درد کم نشده و تورم افزایش می یابد ، باید با متخصص ارتودنسی مشورت کنید.

محل نگهدارنده شل - محل نگهدارنده یا جدا کننده حلقه های پلاستیکی هستند که بین دندان ها قرار می گیرند. آنها معمولاً چند روز در جای خود نگه داشته می شوند. آنها یک شکاف کوچک ایجاد می کنند تا باندهای ارتودنسی به راحتی از بین دندان ها عبور کنند. گاهی اوقات از سیم های فنر یا برنج برای این کار استفاده می شود. با این حال ، گاهی اوقات این قطعات می لغزند یا از بین می روند. اگر این اتفاق افتاد ، با ارتودنتیست خود تماس بگیرید و موارد جدیدی را نصب کنید.

متخصص ارتودنسی چه کاری انجام می دهد؟

تعمیر براکت یا سیم شکسته معمولاً آسان است. متخصص ارتودنسی می تواند سیم یا مهاربندهای موجود را تنظیم کرده و موقعیت را تنظیم کند

شما می توانید جایگزین ، نصب مجدد یا جایگزین کنید.

اگر از نظر بند و سیم مشکل دارید ، فوراً متخصص ارتودنسی خود را مطلع کنید. در این حالت ، ممکن است متخصص ارتودنسی شما قبل از قرار بعدی ملاقات کند یا زمانی را برای حل مشکل در قرار بعدی اختصاص دهید.

 https://th.bing.com/th/id/OIP.bycQk6EcPdevQTAETPbv9gHaE8?pid=Api&rs=1

دندان برداشته شد

چه کاری می توانی انجام بدهی؟

گاهی اوقات یک دندان می تواند حرکت کند. اگر اعصاب و رگهای دندان هنوز به دندان متصل باشد ، می توان دندان را نجات داد.

 

برای نجات دندان باید سریعاً به دندانپزشک مراجعه کنید. تا زمانی که به کلینیک نرسیدید می توانید با یک بسته یخ یا مسکن درد خود را تسکین دهید.

 

دندانپزشک چه کاری می تواند انجام دهد؟

دندانپزشک می تواند دندان را دوباره وارد کند. سپس دندان را با تثبیت کننده پلاستیک و براکت های سیم در جای خود نگه می دارد.

 

در صورت آسیب دیدن اعصاب یا رگ های دندانی ، ممکن است دندانپزشک نیاز به درمان کانال ریشه داشته باشد. این از تغییر رنگ دندان و عفونت جلوگیری می کند. دندانپزشک آزمایشی انجام می دهد تا ببیند عصب آسیب دیده است یا خیر. اما انجام این آزمایشات بلافاصله پس از آسیب دیدن دندان ، نتیجه کاملی ندارد. ممکن است لازم باشد در جلسه بعدی آزمایش مجدداً انجام شود.

 

اگر دندانپزشک در مورد درمان کانال ریشه تصمیم بگیرد ، ممکن است تاج چینی پس از درمان مورد نیاز باشد. در برخی موارد امکان نجات دندان وجود ندارد و دندان کشیده می شود. در این حالت دندانپزشک شما مناسب ترین راه را برای جایگزینی دندان کشیده شده تصمیم می گیرد. امروزه بهترین گزینه برای پر کردن شکاف دندان که بافت زیرین استخوان آن آسیب ندیده است ، کاشتن است.

 

دندان شکسته یا شکسته

دندان ها معمولاً قوی هستند ، اما گاهی اوقات می توانند بشکنند یا ترک بخورند. این می تواند به طرق مختلفی اتفاق بیفتد.

 

گاز گرفتن چیزی سخت

با ضربه به دهان یا صورت ،

با افتادن ،

با پوسیدگی هایی که دندان را ضعیف می کنند ...

هنگامی که دندان شما شکسته است ، ممکن است صدمه ای نبینید و بلافاصله متوجه آسیب آن نشوید زیرا ترک های کوچک معمولاً صدمه ای نمی بینند. با این حال ، ممکن است در نتیجه شکستن بیشتر دندان احساس درد کنید. دلیل این امر آسیب دیدن عصب داخل دندان است.

درد شکسته یا ترک خورده دندان می تواند دائمی یا موقتی باشد. بیشتر افراد هنگام جویدن به دلیل فشار روی دندان احساس درد می کنند.

 https://th.bing.com/th/id/OIP.-iRgq8YpiYOxkhkyynf2CAHaE8?pid=Api&rs=1

چه کاری می توانی انجام بدهی؟

دندان ترک خورده

هیچ راهی برای درمان ترک دندان در خانه وجود ندارد و شما باید به دندانپزشکی یا کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید. بعضی اوقات هنگام غذا خوردن یا با تغییر دما در دهان ، احساس درد در دندان می کنید (به عنوان مثال ، برای نوشیدن گرم یا سرد). اگر احساس درد مداوم در دندان های خود دارید ، به این معنی است که اعصاب یا رگ های خونی آسیب دیده و یک هشدار جدی است. در این حالت دندانپزشک شما باید بدون اتلاف وقت وارد عمل شود.

 

دندان شکسته

اگر دندان شما شکسته است ، باید هرچه سریعتر به دندانپزشک مراجعه کنید. دندانپزشک می فهمد که آیا شکستگی ناشی از پوسیدگی است و آیا به اعصاب دندان آسیب وارد شده است یا خیر. در حالی که درمان کانال ریشه معمولاً در بزرگسالانی که اعصاب آسیب دیده دارند مورد نیاز است ، در کودکان ، اگر بلافاصله مشکل حل شود ، می توان عصب های آسیب دیده دندان را درمان کرد.

 

تا زمانی که به کلینیک دندانپزشکی مراجعه نکنید:

 

قطعات را ذخیره کنید. دندانپزشک می تواند قطعات را دوباره وصل کند.

دهان خود را با آب ولرم بشویید.

می توانید روی نواحی خونریزی گاز تمیز بگذارید تا زمانی که خونریزی متوقف شود ، بهترین فشار خونریزی را متوقف می کند.

کیسه یخ را روی گونه یا لب های بالای دندان شکسته قرار دهید. این باعث کاهش تورم و کاهش درد می شود.

از مسکن ها استفاده کنید.

دندانپزشک چه کاری می تواند انجام دهد؟

دندان ترک خورده

چندین نوع مختلف شکستگی و ترک وجود دارد و همه آنها درمان های مختلفی دارند. اینها؛

 

ترک های کوچک - این ترک های سطحی فقط روی مینای دندان ، سطح سفید بیرونی دندان تأثیر می گذارد. ترک های کوچک به ندرت نیاز به درمان دارند. در این حالت دندانپزشک دندان را جلا داده و این برآمدگی های سخت را اصلاح می کند.

دندان ترک خورده - این نوع ترک از سطح جویدن تا اعصاب کل دندان را می پوشاند. قطعات در جای خود باقی می مانند اما ترک بیشتر و بیشتر می شود. ترک ها را بعضی اوقات می توان با مواد پر کننده درمان کرد و اغلب برای جلوگیری از رشد ترک ، تاج چینی مورد نیاز است. اگر پالپ (عصب و سایر بافت های زنده) آسیب دیده باشد ، ممکن است به درمان کانال ریشه نیز نیاز باشد.

جوش های ریز - جوش های ریز همیشه به درمان نیاز ندارند. دندانپزشک ممکن است برای جلوگیری از شکستگی های بعدی و بهتر جلوه دادن دندان ، توصیه کند که دندان با مواد پر کننده کامپوزیت درمان شود. اگر شکستگی خیلی کوچک باشد ، دندانپزشک می تواند ناحیه شکستگی را صیقل داده و صاف کند.

نکات شکسته - این شکستگی ها بر روی سطح جویدن دندان تأثیر می گذارد. روی پالپ (اعصاب دندان) اثری ندارند و درد زیادی ایجاد نمی کنند. اگر از جویدن جلوگیری کند ، دندانپزشک می تواند آسیب ها را برطرف کند. گاهی اوقات دندانپزشک برای اصلاح شکل دندان نیاز به پاک کردن مقدار کمی دارد. به طور کلی ، تاج و مواد پر کننده پرسلن (منقل) مورد نیاز است.

شکستگی های شدید - این شکستگی ها آنقدر عمیق هستند که بتوانند اعصاب را در معرض دید قرار داده و دندان را زخم و لطیف کنند. معمولاً قسمت شکسته دندان خونریزی می کند. درمان کانال ریشه برای از بین بردن تاج عصب و ظروف چینی باید بعد از آن انجام شود تا خوردن و آشامیدن به طور طبیعی کار کند. .

دندان های تقسیم کننده - این زمانی است که دندان به صورت عمودی شکافته می شود. بعضی از دندان ها مانند دندان های آسیاب دندان بیش از یک ریشه دارند. اگرچه ریشه شکسته برداشته شده و بقیه بازیابی می شود ، اما امروز به جای استفاده از این روش ، یک راه حل منطقی تر است که دندان را کاملاً بیرون بیاورید و شکاف را پر کنید.

شکستگی عمودی یا شکاف ریشه - این ترک ها از ریشه دندان شروع می شوند و تا سطح جویدنی گسترش می یابند. این شکستگی ها دردناک است زیرا اطراف ریشه آلوده یا ملتهب می شود. این موارد معمولاً با کشیدن دندان پایان می یابد.

شکستگی پوسیدگی - در این حالت دندان شکسته می شود ، که توسط پوسیدگی از داخل ضعیف می شود. دندانپزشک به پوسیدگی نگاه می کند و بهترین روش درمانی را پیدا می کند. در بعضی موارد ، فقط یک پر کردن کامپوزیت ساده ، در بعضی موارد درمان کانال و تاج چینی ، در بعضی موارد دندان باید کشیده شود.

دندان دررفته

این یکی از مهمترین موارد اضطراری است ، اما آسیب همیشه دائمی نیست. اگر سریع اقدام کنید ، احتمال نجات دندان وجود دارد.

 

چه کاری می توانی انجام بدهی؟

هنگام جابجایی دندان ، اعصاب ، رگهای خونی و بافت های پشتیبانی کننده نیز آسیب می بینند. اعصاب و رگ های خونی قابل ترمیم نیستند ، اما اگر در عرض چند ساعت از رویش دندان جایگزین شوند ، این احتمال وجود دارد که بافت های پشتیبانی کننده دوباره جوشانده و دندان را در جای خود نگه دارند.

 

در این حالت مراجعه به کلینیک دندانپزشکی بسیار مهم است. در ضمن ، شما باید انجام دهید

 

با نگه داشتن قسمت بالایی ماده ، او را بگیرید. از دست زدن به ریشه آن خودداری کنید.

اگر دندان کثیف است ، آن را برای چند ثانیه زیر آب روان بشویید. مالش ندهید زیرا به راحتی آسیب می بیند. هنگام پاک شدن ، سعی کنید آن را بین لثه و گونه نگه دارید یا حتی در جای خود قرار دهید

اطمینان حاصل کنید که دندان به روش صحیح قرار گرفته است. دندان در محیط طبیعی خود بسیار زنده می ماند. گزینه دیگر این است که ماده را در یک لیوان شیر یا ظرفی مرطوب با بزاق نگه دارید. مهمترین نکته مرطوب نگه داشتن دندان است. اگر هیچ چیز دیگری نیست ، دندان را در آب نگه دارید.

نباید فراموش کرد که وقتی سریع عمل می کنید و فوراً به کلینیک دندانپزشکی مراجعه می کنید ، امکان پس انداز دندان افزایش می یابد.

 

دندانپزشک چه کاری می تواند انجام دهد؟

این یک فرآیند ساده برای قرار دادن دندان است. دندانپزشک بقایای داخل سوکت دندان را به درستی تمیز می کند. سپس دندان را می گذارد. دندان با ماده ثابت کننده ای به نام آتل به دندانهای همسایه متصل می شود. این محلول ها می توانند دندان را در جای خود حفظ کرده و بهبود یابند و اجازه دهند در جای خود قرار بگیرد.

دندان ممکن است همیشه به درستی به جای خود نچسبد و وقتی این اتفاق می افتد ، ریشه دندان ذوب می شود (تحلیل می یابد) یا در طولانی مدت دوباره به بدن جذب می شود. این خیلی آهسته اتفاق می افتد. دندانپزشک شما می تواند شرایط را مشاهده کرده و درمان های آینده مانند درمان کانال ریشه یا کشیدن دندان را توصیه کند.

اعصاب و رگهای خونی دندان که با ضربه ای از بین می روند ، معمولاً خوب نمی شوند. اگر این اتفاق بیفتد ، دندان شروع به تیرگی می کند. این معمولاً نشانه این است که شما به درمان کانال ریشه نیاز دارید. اگر دندان درمان نشود ، دندان ضعیف شده و در نهایت می شکند. در این حالت ممکن است عفونت رخ دهد. حتی اگر نمی دانید این یک عفونت است ، در صورت مشاهده برجستگی جوش مانند در کنار دندان آسیب دیده ، باید به دندانپزشک مراجعه کنید.

 

مواد خارجی گیر افتاده در دندان

تکه های کوچک غذا - به ویژه پوسته ذرت - می توانند زیر لثه قرار بگیرند. اگر این قطعات برداشته نشوند ، تحریک دندان و عفونت در آینده ممکن است رخ دهد.

 

چه کاری می توانی انجام بدهی؟

اگر چیزی را در زیر لثه احساس کردید ، نخ دندان بکشید. در صورت عدم موفقیت ، یک خلال دندان برداشته و به آرامی از آن بر روی خط لثه استفاده کنید. مراقب باشید که به لثه آسیب نرسد و به طور اتفاقی آن را با خلال دندان در عمق بیشتری بچسبانید.

 

دندانپزشک چه کاری می تواند انجام دهد؟

اگر قادر به برداشتن جسم خارجی نیستید ، در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید. دندانپزشک ابزار خاصی دارد که به او امکان می دهد اشیایی را که از زیر لثه خارج شده ببیند و از بین ببرد. دندانپزشک همچنین از نظر عفونت بررسی خواهد کرد.

 

پریکورونیت

دندان های عقل همیشه به درستی از دهان خارج نمی شوند. گاهی اوقات از نیمه خارج می شوند و روی آنها لثه است. این وضعیت در دندان های عقل پایین تر بیشتر از دندان های بالاتر مشاهده می شود. غذا و باکتری در زیر این قطعه لثه گیر کرده و به عفونت ناشی از آن پریکورونیت گفته می شود.

 

چه کاری می توانی انجام بدهی؟

علائم پریکورونتین ؛

 

طعم بد دهان (معمولاً در صورت وجود عفونت)

نفس بد (هالیتوز)

درد در اطراف دندانهای پشتی

تورم لثه در اطراف دندانهای پشت (ممکن است بدون گاز گرفتن لثه نتوانید گاز بگیرید).

عدم توانایی در باز کردن کامل دهان

از کمپرس گرم روی صورت خود استفاده نکنید. می توانید دهان خود را با آب نمک غرغره کنید. اگرچه دهانشویه تورم را کاهش می دهد ، اما یک راه حل دائمی نیست. در سریعترین زمان ممکن به دندانپزشک مراجعه کنید.

 

دندانپزشک چه کاری می تواند انجام دهد؟

درمان پریکورونیت می تواند چالش برانگیز باشد. برای برداشتن لثه ای که دندان را پوشانده است.

 

برداشتن بافت

دندان باید کاملاً همانطور که باید بیرون بیاید.

دندانپزشک محل را تمیز می کند ، بافت آسیب دیده را از بین می برد و در صورت وجود عفونت آنتی بیوتیک می دهد.

دندانپزشک از شما می خواهد آن قسمت را تمیز نگه دارید. این راه حل بهترین راه برای جلوگیری از تکرار مشکل است. شما باید هر روز مسواک بزنید ، نخ دندان بکشید و از دهان شویه استفاده کنید. این از جمع شدن غذا در دهان جلوگیری می کند.

در صورت عود پریکورونیت ، لثه قسمت بالای لثه را اشغال می کند. وقتی دندان ظاهر می شود ، احتمال مشاهده مجدد مشکل کمتر است. اگر هنگام گزش گوشت بالای دندان عقل تحتانی توسط دندان عقل فوقانی این مشکل پیش بیاید ، ممکن است نیاز به برداشتن دندان عقل بالایی نیز باشد.

 

آسیب های بافت نرم

بافت های نرم دهان ظریف و ظریف هستند و به راحتی آسیب می بینند. آنها همچنین حاوی اعصاب زیادی هستند و درد بسیار شدید است. گونه ها ، زبان ، لثه ها و لب ها به شرح زیر صدمه می زند:

 

اگر به طور تصادفی آن را گاز بگیرید.

اگر افتادی

اگر تصادف کنید

اگر دهان خود را با غذای گرم می سوزانید.

اگر اجسام سخت را گاز بگیرید.

چه کاری می توانی انجام بدهی؟

آسیب های بافت نرم به شدت خونریزی می کند زیرا رگ های خونی کوچک زیادی در دهان وجود دارد. از آنجا که خون زیادی وجود دارد ، از آنها معمولاً بدتر به نظر می رسند اما خونریزی معمولاً ظرف چند دقیقه متوقف می شود.

 

برخی از کارهایی که می توانید انجام دهید:

 

با استفاده از پارچه تمیز (گاز موجود در داروخانه ها) به زخم فشار وارد کنید. پارچه را به مدت 10 دقیقه در محل خود نگه دارید. با این کار خونریزی متوقف می شود.

دهان خود را با آب نمک ملایم بشویید. (1/2 قاشق چایخوری نمک).

به مدت 5-10 دقیقه یخ را روی محل قرار دهید. یخ تورم ، خونریزی و درد را کاهش می دهد.

اگر طی 10-15 دقیقه خونریزی از بین نرود ، آسیب ممکن است جدی باشد. برای درمان باید به کمک اضطراری بروید. فشار دهید تا زمانی که کنترل خون را در دست داشته باشید.

دندانپزشک شما چه کاری می تواند انجام دهد؟

اگر به کمک اورژانس مراجعه کنید ، معمولاً به پزشک یا جراح فک مراجعه می کنید. پزشک شما محل را برای شستن آوار و شستن دندانها یا آسیب دیدگی آنها شستشو می دهد.

 

 

چند پیشنهاد برای نجات دندان وجود دارد.

 

دندان را با احتیاط اداره کنید. سعی کنید به ریشه (بخشی از دندان زیر لثه) دست نزنید زیرا به راحتی آسیب می بیند.

اگر دندان کثیف است ، آن را از بالا نگه دارید و آن را در شیر بشویید. با هیچ حوله یا پارچه ای خشک نکنید. می توانید به دندان آسیب برسانید.

دندان را مرطوب نگه دارید و سعی کنید آن را در یک لیوان شیر نگه دارید. اگر شیر وجود ندارد ، سعی کنید آن را در دهان خود بین گونه و لثه نگه دارید. نگه داشتن دندان بین گونه و لثه بدون بلع برای کودکان دشوار است. در عوض ، کودک را درون لیوان تف کنید و دندان را در بزاق مخفی کنید. اگر هیچ کس نمی تواند کار کند ، دندان را در آب نگه دارید. در این حالت مهمترین نکته مرطوب نگه داشتن دندان است.

سعی کنید آن را به پریز زن وصل کنید. در بیشتر موارد ، به راحتی متناسب است. اما مطمئن شوید که در جای درست قرار گرفته است. سعی نکنید آن را به زور به سوکت وارد کنید. اگر به راحتی متناسب نیست ، سعی کنید آن را مرطوب نگه دارید (در شیر ، بزاق یا آب) و در اسرع وقت به یک کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید.

دندانپزشکان توصیه می کنند حتی اگر فکر می کنید دندان نجات پیدا نمی کند آن را امتحان کنید.

 

گام بعدی

حدود دو هفته طول می کشد تا رباط های فک محکم به دندان بچسبند. درمان کانال ریشه به احتمال زیاد بر روی این دندان جایگزین شده انجام می شود. با درمان کانال ریشه ، با برداشتن اعصاب آسیب دیده از تیرگی دندان جلوگیری می شود. همچنین از عفونت جلوگیری می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد