مدیریت پزشکی

یک وبلاگ با نشرمطالب پزشکی و مدیریت پزشکی

مدیریت پزشکی

یک وبلاگ با نشرمطالب پزشکی و مدیریت پزشکی

بیماری از دهان و دندان شروع می شود


https://6thaveperio.com/wp-content/uploads/2017/08/burningmouth.jpg


بیماری از دهان و دندان شروع می شود

بین سلامت دهان و بدن ما بیش از حد انتظار رابطه وجود دارد. بهداشت دهان و دندان نشانه هایی از سلامتی ما است. اولین علائم برخی بیماری ها اغلب در دهان دیده می شود. از طرف دیگر ، برخی از عفونت های دهان مانند بیماری های لثه می توانند در سایر قسمت های بدن مشکل ایجاد کنند.

 https://th.bing.com/th/id/OIP.wDE3jHzDAwjv99paORlNDwHaDu?pid=Api&rs=1


بیماری های قلبی عروقی: طبق مطالعات اخیر ، برخی از بیماری های قلبی عروقی مربوط به سلامت دهان و دندان است. برخی از محققان معتقدند که باکتری های ناشی از بیماری لثه می توانند بر روی قلب و سیستم عروقی تأثیر بگذارند.

بارداری و تولد: بیماری های لثه می توانند باعث تولد زودرس شوند. بنابراین ، داشتن بهداشت دهان و دندان قبل از بارداری و همچنین مراقبت از دهان و دندان و حداقل یک چک دندانپزشک در دوران بارداری ضروری است.

دیابت: این بیماری خطر بیماری لثه ، پوسیدگی ، از دست دادن دندان ، خشکی دهان و عفونت های مختلف دهان را افزایش می دهد. برعکس ، بهداشت ضعیف دهان و دندان کنترل دیابت را دشوار می کند. عفونت ها می توانند قند خون شما را افزایش دهند. برای کنترل این وضعیت استفاده بیشتر از انسولین ضروری است. افراد دیابتی بیش از افراد عادی باید مراقبت از بهداشت دهان و دندان خود را انجام دهند.


https://th.bing.com/th/id/OIP.ElkV3kofxEk8IAD_Rt5TEwHaE5?pid=Api&rs=1

HIV / AIDS: گاهی اوقات اولین علامت ایدز می تواند با التهاب لثه و بوی بد دهان شدید ظاهر شود. ممکن است لکه های سفید یا زخم های غیرمعمولی در زبان یا داخل دهان وجود داشته باشد که از بین نرود. باید آن را در اسرع وقت به دندانپزشک نشان دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد