مدیریت پزشکی

یک وبلاگ با نشرمطالب پزشکی و مدیریت پزشکی

مدیریت پزشکی

یک وبلاگ با نشرمطالب پزشکی و مدیریت پزشکی

کیست دندان چگونه درمان می شود؟


https://th.bing.com/th/id/OIP.dzckhI7eAM27t_ZkuPCj4AHaE8?pid=Api&rs=1

کیست دندان چگونه درمان می شود؟

کیست دندان چگونه درمان می شود؟ افرادی که این سوال را می پرسند ابتدا باید بدانند که آیا کیست دندان در دندان های آنها وجود دارد یا خیر. دندان دارای کیست قطعاً باید توسط دندانپزشکان متخصص ، تشخیص و درمان شود.

کیست دندان چیست؟

درون کیسه ای به نام کیست ؛ می تواند هوا و مایع باشد یا جامد باشد. اگر کیست ملتهب باشد ، به آن آبسه می گویند. روش های درمان کیست برای هر فرد یکسان نیست ، اما روش های درمان کیست مشابه خواهد بود.

کیست دندان نوعی عفونت است که بیمار هرگز نباید انتظار بهبودی آن را داشته باشد. وقتی این اتفاق می افتد ، باید یک دکتر مستقیماً ویزیت شود و درمان آنها شروع شود. فرد مبتلا به کیست دندان می تواند درد باورنکردنی را تجربه کند ، اغلب افراد به دلیل این درد به بیمارستان می روند. درد نه تنها می تواند در دندان ایجاد شود بلکه به فک و صورت نیز سرایت می کند. همچنین دیده شده است که کیست دندان رشد کرده و به استخوان فک آسیب می رساند.

 

چرا کیست دندان رخ می دهد؟

دلایل زیادی برای تشکیل کیست در دندان وجود دارد. این وضعیت که بیشتر ناشی از ضربه یا جراحات دندانی است ، ممکن است در اثر پوسیدگی نیز ایجاد شود. حفره ای که به دلیل پوسیدگی در دندان ایجاد می شود ، بزرگترین دلیل شروع عفونت در دندان است.

ارگانیسم های مضر مانند ویروس ها و باکتری ها به دلیل مراقبت و بهداشت دهان و دندان می توانند در دهان تکثیر شوند. ویروس ها و باکتری ها اسید تولید می کنند. این تولید اسید به مینای دندان آسیب می زند و حفره ایجاد می کند. این حفره ها ممکن است اولین مراحل کیست دندان باشد.


https://allcysts.com/wp-content/uploads/2015/10/SS21655262.jpg

درمان کیست دندان چگونه انجام می شود؟

 

وقتی کیست در دندان ایجاد می شود ، قطعاً باید به یک دندانپزشک متخصص مراجعه کنید. دندانپزشک دندان های شما را از نظر جسمی معاینه می کند و سپس آزمایشات لازم انجام می شود. پس از تعیین محل قرارگیری کیست در دندان ، روش درمان شروع می شود.

درمان عصب کشی در درمان دندان با کیست اعمال می شود. زیرا؛ در دندان پوسیدگی وجود دارد و باید عفونت در دندان پاک شود. دندانپزشک ابتدا بی حسی موضعی را انجام می دهد. به این ترتیب ، رویه های انجام شده بر روی دندان های شما احساس نمی شود.

در درمان عصب کشی ریشه ، شکافی در دندان ایجاد می شود ، سپس ناحیه آسیب دیده تمیز می شود. در صورت وجود هرگونه عفونت ، این مشکل نیز برطرف خواهد شد. پس از تمیز کردن ، تسکین باورنکردنی در دندان وجود دارد. پس از اتمام این مراحل ، برای تقویت دندان باید فرایند پر کردن انجام شود.

برای اینکه پر شدن ساخته شده از مواد لاستیکی به طور کامل داخل دندان را پر می کنند ، باید آن را با مخلوط های مختلف تقویت کرد. دندانپزشکی که این روش را نیز انجام می دهد ، نشان می دهد که روش های شما به پایان رسیده است. با استفاده از این روش ، شما همچنین از شر کیست فک که با پیشرفت کیست دندان تشکیل شده است خلاص می شوید.

این روش برای از بین بردن فشار احساس شده توسط کیست دندان بر روی دندان ضروری است. چند ساعت پس از اتمام رویه های خود ، غذا و نوشیدنی مصرف نکنید. علاوه بر این ، اهمیتی که باید به سلامت دهان و دندان خود بدهید را فراموش نکنید. به خصوص مسواک ، خمیر و نخ دندان تهیه کنید و از آنها به طور منظم و مناسب استفاده کنید.

دندان با کیست چگونه درمان می شود؟ افرادی که این سوال را می پرسند ابتدا باید بدانند که آیا کیست دندان در دندان های آنها وجود دارد یا خیر.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد