مدیریت پزشکی

یک وبلاگ با نشرمطالب پزشکی و مدیریت پزشکی

مدیریت پزشکی

یک وبلاگ با نشرمطالب پزشکی و مدیریت پزشکی

چگونه مسواک زدن را صحیح انجام دهیم؟


https://th.bing.com/th/id/OIP.UU267Bov2Lp06NMQmPTYSgHaE8?pid=Api&rs=1

چگونه مسواک زدن را صحیح انجام دهیم؟

فردی که می خواهد مطابق با روش صحیح مسواک زدن دندان ، مسواک بزند باید حداقل به مدت دو دقیقه مسواک بزند. اما بسیاری از افراد به این مدت مسواک نمی زنند. اگر فکر می کنید هنگام مسواک زدن کمتر از 120 ثانیه مسواک می زنید ، می توانید زمان مسواک زدن خود را با کمک تلفن یا کرونومتر ترتیب دهید.

برای اینکه هنگام مسواک زدن به لثه آسیب نرسد ، پس از اطمینان از مناسب بودن مسواک برای ساختار لثه ، باید دندان های خود را به آرامی مسواک بزنید. در نتیجه مسواک زدن سخت ممکن است خونریزی در لثه ایجاد شود. اگر می خواهید دندان های خود را در محدوده تکنیک های صحیح مسواک زدن ، مسواک بزنید ، انجام مراحل زیر برای شما مفید خواهد بود.

ابتدا باید بعد از دندان های فوقانی ، قسمت خارجی دندان های پایین را مسواک زد.

سپس باید طرف داخلی دندان های بالا و سپس پایین را مسواک بزنید.

پس از آن ، باید قسمت داخلی تمام دندانهایی که مواد غذایی را خرد می کنند مسواک زده شود.

سرانجام ، زبانی که در طول روز به طور مداوم با غذا و نوشیدنی در تماس است ، باید مسواک زده شود.

 

اطلاعات دیگری که برای مسواک زدن با روش صحیح باید بدانید این است که هنگام مسواک زدن در قسمت خارجی دندان ، مسواک باید در زاویه 45 درجه نگه داشته شود. در این حالت ، مکانی که باید به عنوان اساس انتخاب شود ، خط لثه است. بنابراین خط لثه باید نقطه بالا و پایین شما باشد.

 https://th.bing.com/th/id/OIP.YmiwZw195t-2MUynU4HEAQHaDP?pid=Api&rs=1

نوع مسواک چگونه باید باشد؟

داشتن ساختار موی نرم مسواک باعث می شود پلاک و بقایای دندان های شما به راحتی تمیز شود. علاوه بر این ، به لثه های شما آسیب نمی رساند. علاوه بر این ، بهتر است اگر برس موی نرم شما سر کوچکی نیز داشته باشد. دلیل این امر این است که برس با سر کوچک در دهان راحت تر حرکت می کند.

با توجه به مسواک زدن دندان ها حداقل دو بار در روز ، مسواک احتمالاً در مدت زمان کوتاهی فرسوده می شود. در صورت فرسوده شدن موهای برس با سرعت نرمال ، باید هر 3 ماه یکبار برس را تعویض کرد. با این حال ، در بعضی موارد ممکن است در زمان کوتاه تری برس فرسوده شود. در چنین مواردی ممکن است نیاز به تعویض در زمان کوتاه تری باشد.

باید با دندانپزشک مشورت کرد تا مناسب ترین مسواک را برای او انتخاب کند. از آنجا که دندانپزشکان در این زمینه تبحر دارند ، مناسب ترین برس را با توجه به ساختار دهان و لثه فرد توصیه می کنند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد