مدیریت پزشکی

یک وبلاگ با نشرمطالب پزشکی و مدیریت پزشکی

مدیریت پزشکی

یک وبلاگ با نشرمطالب پزشکی و مدیریت پزشکی

آیا دندان های نهفته باعث سردرد می شود


https://th.bing.com/th/id/OIP.gT4iQnseLvDwe_hs9DGMqQHaE8?pid=Api&rs=1

آیا دندان های نهفته باعث سردرد می شود

دندان هایی که نمی توانند بیرون بیایند و نمی توانند رشد کنند ، دندان های نهفته نامیده می شوند. دندانهای نهفته به دندانهای عقل نیز معروف هستند. این دندان ها از رایج ترین دندان های نهفته هستند. اگر جایی در دهان نباشد و فرد بالای 25 سال باشد ، احتمالاً با دندان های نهفته روبرو می شود. در برخی موارد ، برخی از این دندان ها بیرون می آیند ، اما نمی توانند به اندازه ای که باید برسند برسند. در این حالت ، کاری که باید انجام شود مراجعه به دندانپزشک و شروع درمان لازم است.

  

دندانهای نهفته که به دندانهای عقل معروف هستند با دردهای مختلفی از فردی به فرد دیگر شروع می شوند. در حالی که برخی از آنها ممکن است سردردهای شدیدی داشته باشند ، برخی دیگر می توانند بدون هیچ تأثیری به مکان مورد نیاز خود برسند. حتی در بعضی از موارد می تواند باعث درد کامل در ناحیه بیرون آمدن آن شود. به عنوان مثال ، اگر دندان بخواهد از سمت چپ بیرون بیاید اما نتواند بیرون بیاید ، می تواند درد شدیدی در سر ، گردن ، شانه ، بازو و پا در سمت چپ ایجاد کند.

 

دندانهای تحت تأثیر چه زمانی بیرون می آیند؟

دندانهای جاسازی شده باید به طور معمول از سن 17 سالگی بیرون بیایند ، اما برخی از افراد حتی در سن 30 سالگی نیز می توانند بیرون بیایند. گاهی اوقات می تواند به طور کامل بیرون بیاید ، گاهی اوقات می تواند به صورت یک قطعه کوچک بیرون بیاید. به خصوص با بالا رفتن سن ، احتمال بیرون رفتن کاملاً به نصف کاهش می یابد. جوانه های دندان عقل در 15 سالگی تشکیل می شوند و انتظار می رود در سنین بعدی ظاهر شوند.

اگر دندان های نهفته در محدوده سنی مشخص نیستند ، قطعاً باید به دندانپزشک مراجعه کنید. در این حالت ، در صورت لزوم بیهوشی انجام می شود ، دندان را از محلی که در آن قرار دارد در صورت لزوم برداشته می شود. بنابراین ، درد به طور کامل از بین می رود.

 

چرا نمی توان دندان های نهفته را برداشت؟

طبق تحقیقات انجام شده ، شخصی که نمی تواند دندان نهفته را خارج کند ، با گرفتن ژن از مادر یا پدر خود ، ساختار فک باریکی دارد. ساختار باریک فک همچنین از ظهور دندانهای نهفته جلوگیری می کند. نظریه دیگر در این باره این است که ریشه دندان عقل هنگام رشد به صورت افقی رشد می کندد و به دلیل پهن بودن ، نمی تواند جایی در دهان پیدا کند.

در این موارد ، دندان در داخل پنهان می ماند زیرا جایی در اطراف دهان پیدا نمی کند. به همین دلیل ، آن را دندان نهفته می نامند و در داخل آن درد می کند زیرا نمی تواند خارج شود. برخی اظهار می کنند که هنگام بیرون رفتن احساس آرامش بیشتری می کنند ، در حالی که دیگران اظهار دارند که درد پس از کشیدن دندان نیز ادامه دارد.

 

 https://www.harbourpointeoralsurgery.net/wp-content/uploads/2017/11/impacted-tooth-og.png


آیا دندان های نهفته باید کشیده شوند؟

هیچ قانونی برای کشیدن دندان های نهفته وجود ندارد. تصمیم گیری در این باره توسط دندانپزشک شما انجام می شود. پس از معاینه دقیق توسط دندانپزشک ، در صورت عدم وجود عفونت در دندان نهفته ، در محلی که باقی مانده است مشکلی وجود ندارد ، در دندان های کناری پوسیدگی وجود ندارد و بوی بد دهان وجود ندارد ، نیازی به برداشتن آن دندان نیست. در این حالت لازم است مدتی صبر کنید و مشخص کنید که دندان نهفته چگونه رشد خواهد کرد.

این خطر وجود دارد که اگر دندان های نهفته در زمان مناسب کشیده نشوند ، بتوانند در روزهای آینده به طور غیر منتظره بیرون بیایند و دردهای بسیار بیشتری ایجاد کنند. برای جلوگیری از چنین وضعیتی ، مشورت با دندانپزشک کاملاً ضروری است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد