مدیریت پزشکی

یک وبلاگ با نشرمطالب پزشکی و مدیریت پزشکی

مدیریت پزشکی

یک وبلاگ با نشرمطالب پزشکی و مدیریت پزشکی

آیا بلیچینگ دندان ها یک روش مضر است؟

 See the source image


آیا بلیچینگ دندان ها یک روش مضر است؟

سفید کردن دندانها و کاربردهای غلظت آن هیچ ضرری ندارد. در نتیجه تحقیقات نشان می دهد که میزان اسیدی شدن حاصل از خوردن حداکثر یک پرتقال ، یک سطح یکنواخت ایجاد می کند. وقتی استفاده از بلیچینگ در زمان مناسب و در غلظت مناسب انجام شود ، آسیبی به بافت سخت دندان نمی زند. اگر فردی که این برنامه را اجرا می کند جوان باشد ، از 10٪ مواد در غلظت کم استفاده می شود. در حالی که بیمار مسن می تواند در غلظت 16٪ یا 22٪ اگر دندان های زرد تیره تری دارد استفاده شود. جوانان از محصولی با این غلظت بالا استفاده نمی کنند. سوالات زیادی در مورد بروز حساسیت دندان وجود دارد. حساسیتی که هنگام سفید شدن دندان نیز رخ می دهد ، هنگامی که بیمار جوان است ، یک کاربرد با غلظت بالا باعث حساسیت دندان می شود. اگر بیمار دچار فرسایش دندان باشد ، حساسیت ممکن است به همان طریق رخ دهد. این شرایط توسط پزشک معاینه می شود و در صورت وجود سایش ، ابتدا آنها بسته می شوند و سپس فرآیند بلیچینگ انجام می شود.

 

آیا عوارض جانبی بلیچینگ دندان وجود دارد؟

مانند تمام اقدامات پزشکی ، کاربرد سفید کردن دندان نیز عوارض جانبی دارد. اولین و مشهودترین عارضه جانبی حساسیت است. هنگامی که مواد استفاده شده در حین استفاده به بافتهای مجاور نفوذ می کنند یا بسیار بیشتر از زمان مورد نیاز استفاده می شوند. همچنین در مواردی که سطح مقاومت دندان کم است ، حساسیت ممکن است پس از سفید شدن دندان ، حساسیت به سرما و گرما یا هنگام استفاده از غذاهای شیرین و ترش ، احساس ناراحتی کند. برای جلوگیری از این بیماری ها ، پزشکان معمولاً پس از سفید شدن از ژل های محافظ دندان استفاده می کنند. دلیل این امر جلوگیری از هرگونه گزگز یا حساسیت دندان بعد از استفاده است. جدا از این ، موارد ممکن است در مواردی باشد که روش به اشتباه انتخاب شده باشد یا هنگام استفاده اشتباه از بلیچینگ ، که ممکن است باعث مشکلات دائمی در دندان شود.

 

آسیب های سفید شدن دندان و مواردی که باید مراقب آنها باشید

استفاده از محصولات سفید کننده دندان تحت کنترل پزشک نتایج مثبتی به همراه دارد. وقتی محصولات سفید کننده دندان تحت کنترل پزشک ساخته می شوند ، بدون آسیب رساندن به مینای دندان همراه با لثه ها نتایج مثبتی می دهند.

 

روش های سفید کردن دندان را می توان توسط دندانپزشک در مطب و کلینیک ها یا بیمار در خانه با دستورالعمل دندانپزشک انجام داد. با محصولات سفید کننده دندان که بیماران مستقیماً از داروخانه ها خریداری می کنند ، افرادی که می خواهند دندان های خود را سفید کنند می توانند به تنهایی این کار را انجام دهند.

 

در کشورهای غربی "رک (OTC)" ، نوار سفید کننده و قلم در داروخانه های ترکیه به فروش می رسد ، لاک ها ، خمیر دندان ها و آدامس ها مورد توجه بیماران قرار می گیرد. این محصولات مورد استفاده سفید کننده با غلظت کم و اثر سفید کنندگی کمی هستند.

 

این مواد حاوی مواد شیمیایی هستند که به سفیدتر از حالت طبیعی دندان کمک می کنند. و دستگاه های تصفیه کننده مختلفی که برای از بین بردن تغییر رنگ ، به اثر لک شدن دندان اضافه می شوند. کسانی که می خواهند با این روش دندان های خود را سفید کنند نباید بدون مشورت با دندانپزشک خود این روش ها را امتحان کنند.

 

تحت کنترل دندانپزشکان ، روش سفید کردن دندان ها ، که توسط بیمار در خانه انجام می شود ، باید در مدت زمان 2 هفته تا 6 هفته ، به مدت 30 دقیقه در روز یا 1 ساعت انجام شود. با این حال ، برخی از بیماران نمی توانند این روند را انجام دهند زیرا هنگام اجرای این برنامه ، ناراحتی های مختلفی را تجربه می کنند.

 

این برنامه کاربردی که در مدت زمان کوتاه تری انجام می شود دارای مزایایی از جمله سفید شدن موثر در مدت زمان کوتاه ، کاهش حساسیت دندان ها و لثه ها و افزایش انگیزه بیمار است.

 

سفید کردن دندانها با لیزر

اخیراً روشهای سفید کردن دندان با لیزر با استفاده از منابع نوری توجه زیادی را به خود جلب می کند. با این روش مشاهده می شود که دندان ها با دستیابی به افزایش دما کنترل شده و بدون آسیب رساندن به مینای دندان ، به طور موثر و سریع سفید می شوند.

 

در مورد بلیچینگ ، این سوال که آیا دندانهای سفید شده به حالت قبلی خود باز می گردند ، یک سوال معمول است. در حالی که دندانهای سفید شده برای سالهای زیادی در برخی افراد بدون تغییر باقی مانده است ، ممکن است برخی از افراد بازگشت را تجربه کنند.

 

غذاهای رنگی مصرف شده ، سیگار ، قهوه ، چای و نوشیدنی های اسیدی باعث تیره شدن رنگ دندان می شود و دندان های سفید شده به سرعت به زردی لیمو تبدیل می شوند.

 

هنگام استفاده از خمیردندان های سفید کننده دندان مراقب باشید

کسانی که به دلایل زیادی دندان هایشان زرد شده و کسانی که زیاد سیگار می کشند ، برای سفید نشان دادن دندان هایشان ، یک خمیر دندان با اثر سفید کنندگی استفاده می شود. به دلیل مواد ساینده موجود در این خمیر دندان ها ، آسیب های مختلفی به دندان های بیمار وارد می کند. به دلیل آسیب مینای دندان ، افرادی که دندان های زرد دارند باید از آن به طور متناوب با خمیرهای معمولی استفاده کنند ، مگر اینکه از خمیر سفید کننده برای مدت طولانی استفاده کنند.

 

پودرهای سفید کننده دندان می توانند اثرات مضر داشته باشند.

پودرهای سفیدکننده دندان که در داروخانه ها به فروش می رسند با اثرات مختلف ساختار مینای دندان ها را از بین می برند. در ابتدا اثر سفید کنندگی ایجاد می کند ، اما سپس یک مشکل آلودگی سریع در دندان ها ایجاد می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد